דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עובדים זולים עולים לחברה הרבה כסף 

מאת    [ 25/03/2014 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1737 פעמים ]

ברור וידוע לכולם שכל חברה קמה או נופלת על איכות הידע שברשותה, ועל האופן בו היא משתמשת בידע זה. ידע זה הבסיס להכול. הוא הבסיס להפקת המוצרים (או מתן השירות המקצועי שנותן העסק).  הידע משמש כלי מרכזי בתהליכים של בניית תכנית השקעות, ובתהליכים שוטפים של קבלת ההחלטות. ניתן לדבר על שלושה סוגים של  ידע: ידע מקצועי שהוא ידע הליבה הנידרש בשביל לממש את מטרת הארגון. (איך מייצרים, ממי קונים ואיך מוכרים או איך נותנים את השירות המקצועי) מפעל לייצור רהיטים חייב להיות בקיא בשיטות חיתוך והדבקה, להכיר את התנהגות העץ בתנאי לחות, להיות בקיא בסוגי צבעים וטכניקות צביעה, ועוד.
סוג נוסף של ידע הוא הידע הניהולי הידע הנדרש לניהול החברה. מי העובדים מה הם יודעים מי הלקוחות ואיך מוכרים להם מי הספקים ידע על מתחרים בשוק ועל מוצרים משלימים. אין ספק שידע מעמיק על קהל הלקוחות יכול לתרום רבות לתפעול איכותי של העסק. מי קהל היעד ומה נדרש כדי להביא קהל זה לרכוש את המוצרים. מי הלקוחות הקבועים של העסק ומה צריך כדי לגרום להם כדי שיחזרו. סוג שלישי של ידע, לא פחות חשוב זה הידע על תהליכי העבודה בחברה. החוזק של החברה נקודת החולשה. לקחים מטעויות עבר, ידע על פערי ידע אצל עובדים ספציפיים או בארגון כולו בתחומים מקצועיים או ניהוליים.
בעסקים זעירים הידע המקצועי הניהולי והאירגוני מרוכז בידי בעל העסק, שהוא עפ"י רוב גם העובד היחיד בעסק. בעל עסק זעיר המחזיק בידע מקצועי ייחודי יכול עם קצת עזרה לנהל את העסק על בסיס הידע שלו עצמו. עם הזמן וההתמקצעות הידע מעמיק, מתרחב ונעשה איכותי ומדויק יותר. באמצעות הידע המצטבר על לקוחות וספקים, ביחד עם העמקת הידע המקצועי וההתמחות משתפר העסק, הופך ריווחי יותר ואולי גם גדל.  
כאשר העסק גדל, גדלים איתו המחזור, תחומי העשייה וכמות העובדים. בעל העסק כבר לא יכול להימצא בכול מקום. בחלק מהחברות מועסקים עובדים ביותר מתחום מקצועי אחד. לבעל העסק יש פחות מגע עם לקוחות או הספקים.  והידע??? הידע קיים בראשם של העובדים. בחלק מהמקרים הוא גם נשמר, בחלק אחר  מהמקרים הידע פשוט נעלם מתאדה מתבזבז.
אם הידע הוא קריטי להצלחת העסק, והוא מצטבר אצל העובדים, הרי שהעובדים הם הבסיס להצלחת החברה. העובדים הופכים להיות מכרה זהב עבור בעל העסק. עובדים זולים טובים יעזבו בהזדמנות הראשונה שתהיה והפחות טובים לא ישאפו ללמוד ולדעת. חברה שלא תשקיע מאמצים בשימור ובטיפוח עובדיה עלולה להשתרך מאחור ואף לגווע לאיטה.

הכותב הוא זיו פורת בעל תואר בפסיכולוגיה קוגניטיבית. שירת שנים ארוכות בצה"ל כמפתח הדרכה יועץ ארגוני ומנהל הדרכה. בין תפקידיו שימש כמנהל תחום ההדרכה של חיל המודיעין.
לאחר השיחרור מצה"ל  הצטרף כשותף בחברת איי או פי מולטי מדיה, וכיום בעל עסק לשיווק וקידום עסקים באינטרנט. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב